måndag, september 17, 2007

Malariatabletter - check!

Idag har jag börjat ta mina malariatabletter. Nu sitter jag här och känner efter...massor!
Är inte min balans lite sämre än vanligt? Är jag inte mer orolig för att störta nu än för 20min sedan? Jo..jag tror nog det. Och nu kliade det på benet, det gör det aldrig annars!! - Det är tabletterna, det måste det vara!

Usch, jag gillar det inte alls. Malariatabletternas biverkningar är väl inte farligare än andras. Det finns ju biverkningar till de flesta med.preparat. Man kan få bl.a psykiska reaktioner, som depression, oro, rastlöshet, förvirring och även kramper och balansrubbningar. Det är bara det att här kan de vara "förstadier till mer allvarligare tillstånd" som kan bli bestående för livet.
Herregud, är det bara jag som tycker det låter rätt allvarligt redan? Jag vill inte veta vad nästa stadie blir!

2 kommentarer:

Alexander Andersson sa...

Vad ska du med malariatabletter till?
Lyssna inte på allt vad läkarna säger ;)

Karolina sa...

Lite sent nu haha