tisdag, juli 10, 2007

I helgen...

...har jag varit i ett regnigt och blåsigt Göteborg med min kära au-pair kollega Kristin!
Vi fick vipbiljetter och gick på Liseberg hela lördagen. Kristin åkte allt farligt (jag åkte mer än jag vågade förra gången i alla fall.)
Kristins gamla klasskopmis jobbade på spökhuset Gasten så vi fick en extra otäck rundvandrig där inne och lite visning backstage. Där skulle man sommarjobba!!

Det var bra att vi inte hade tur i spel under dagen för desto roligare hade vi två på gamla Sticky Fingers på kvällen istället. Det var nog första gången "hemma" som jag kände mig som i London. Tänk vad exotiskt Göteborg by night kan vara!
(Stopp! Ja. Det kan ju berott på att Kristin var med också!)

Det spelades ljuv, ljuv musik så vi ville aldrig gå hem igen!
Dansade tryckare till Dom dimmiga dagarna. Lycka!
(Dansar man förresten ens tryckare längre?)

Övrigt.
Idag har jag fått tag i en stockholmare som ska ta över min lägenhet och fått höra att en gammal klasskompis ska gifta sig. Ikväll ska jag inte kolla på Allsången.

Inga kommentarer: